27. Rajd Polski

 

Foto: Tomasz Sucharda, prawa autorskie zastrzeżone (mototom.mot@gmail.com)

  • Przy Porsche 912 Sobiesława Zasady stoi Eugeniusz Pach

    Przy Porsche 912 Sobiesława Zasady stoi Eugeniusz Pach

  • BMW 1600 załogi: Krzysztof Komornicki / Marek Wachowski. W środku siedzi Marek Wachowski

    BMW 1600 załogi: Krzysztof Komornicki / Marek Wachowski. W środku siedzi Marek Wachowski

  • Z prawej stoi Mieczysław Sochacki z Krakowa. Stoi przed sprowadzonym właśnie Porsche 912 (z silnikiem 1600 ccm) Włodzimierza Markowskiego. Zwracam uwagę na gustowne lusterko na błotniku Porsche, w którym bardzo mało było widać

    Z prawej stoi Mieczysław Sochacki z Krakowa. Stoi przed sprowadzonym właśnie Porsche 912 (z silnikiem 1600 ccm) Włodzimierza Markowskiego. Zwracam uwagę na gustowne lusterko na błotniku Porsche, w którym bardzo mało było widać

  • Z prawej stoi Krzysztof Strykier. Z numerem 62 – Mercedes 220SE, marzenie każdego kierowcy w PRL. W 1967 roku po paru miesiącach pracy codziennie na dwie zmiany w Londynie, ja student SGPiS kupiłem tam taki używany samochód od Polaka, z którym zacząłem karierę malarza pokojowego i po wyjeździe z Wielkiej Brytanii wysłałem go mojemu Ojcu do Polski

    Z prawej stoi Krzysztof Strykier. Z numerem 62 – Mercedes 220SE, marzenie każdego kierowcy w PRL. W 1967 roku po paru miesiącach pracy codziennie na dwie zmiany w Londynie, ja student SGPiS kupiłem tam taki używany samochód od Polaka, z którym zacząłem karierę malarza pokojowego i po wyjeździe z Wielkiej Brytanii wysłałem go mojemu Ojcu do Polski

  • Za kierownicą "DYZIO" Markowski, obok stoi Mieczysław Sochacki

    Za kierownicą "DYZIO" Markowski, obok stoi Mieczysław Sochacki

  • Rozmawia pilotka Ewa Zasadowa z Mieczysławem Sochackim

    Rozmawia pilotka Ewa Zasadowa z Mieczysławem Sochackim

  • Steyer Puch 650 załogi: Antoni Weiner / Jan Karel. Tyłem stoi Antoni Weiner (“Antek”). Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto na podstawie dokumentów oczyści ich dobre imię i cofnie dożywotnią dyskwalifikację tak ochoczo zafundowaną im po Rajdzie Monte Carlo 1968 przez Polski Związek Motorowy. Puch wyposażony jest w 3 (!) piórka wycieraczek.

    Steyer Puch 650 załogi: Antoni Weiner / Jan Karel. Tyłem stoi Antoni Weiner (“Antek”). Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto na podstawie dokumentów oczyści ich dobre imię i cofnie dożywotnią dyskwalifikację tak ochoczo zafundowaną im po Rajdzie Monte Carlo 1968 przez Polski Związek Motorowy. Puch wyposażony jest w 3 (!) piórka wycieraczek.

  • Przed swoim Porsche stoi Sobiesław Zasada. Z boku przygląda się i porównuje auta Włodzimierz Markowski

    Przed swoim Porsche stoi Sobiesław Zasada. Z boku przygląda się i porównuje auta Włodzimierz Markowski

  • Auto rajdowe tych czasów NSU Prinz 1000

    Auto rajdowe tych czasów NSU Prinz 1000

  • Wyścig na lotnisku Czyżyny w Krakowie, kibice i "władza"

    Wyścig na lotnisku Czyżyny w Krakowie, kibice i "władza"

  • Inne auto rajdowe z tej epoki Trabant 601, produkcji Niemieckiej Republiki Demokratycznej

    Inne auto rajdowe z tej epoki Trabant 601, produkcji Niemieckiej Republiki Demokratycznej

  • Na lewym zdjęciu z pustym kanistrem dziarsko maszeruje Marian Wangrat, pilot Włodzimierza Markowskiego. Na prawym zdjęciu rozmawiają Franciszek Aromiński i Krzysztof Komornicki

    Na lewym zdjęciu z pustym kanistrem dziarsko maszeruje Marian Wangrat, pilot Włodzimierza Markowskiego. Na prawym zdjęciu rozmawiają Franciszek Aromiński i Krzysztof Komornicki

  • Fiat 600 na trasie. Łokieć pilota zabezpiecza przed wywrotką

    Fiat 600 na trasie. Łokieć pilota zabezpiecza przed wywrotką

  • Krzysztof Komornicki rozmawia ze swoim serwisem. Z prawej Leon Grzesło

    Krzysztof Komornicki rozmawia ze swoim serwisem. Z prawej Leon Grzesło

  • BMW nr startowy 51. Powozi Marek Wachowski, wsiada do auta Krzysztof Komornicki, a wszystko obserwuje Małgosia Komornicka, żona Krzysztofa

    BMW nr startowy 51. Powozi Marek Wachowski, wsiada do auta Krzysztof Komornicki, a wszystko obserwuje Małgosia Komornicka, żona Krzysztofa

  • Z lewej stoi Joanna Sucharda, żona autora zdjęć

    Z lewej stoi Joanna Sucharda, żona autora zdjęć

  • Marek Wachowski z przekorą twierdził, że koszula w tym kolorze na rajdzie się nie brudzi

    Marek Wachowski z przekorą twierdził, że koszula w tym kolorze na rajdzie się nie brudzi

  • Auta jadą na wyścig na lotnisku Czyżyny

    Auta jadą na wyścig na lotnisku Czyżyny

  • Porsche 912 Włodzimierza Markowskiego

    Porsche 912 Włodzimierza Markowskiego

  • Opel Rekord

    Opel Rekord

  • Czyżyny

    Czyżyny

  • Czyżyny BMW 1600 załogi: Krzysztof Komornicki / Marek Wachowski

    Czyżyny BMW 1600 załogi: Krzysztof Komornicki / Marek Wachowski

  • Czyżyny Porsche załogi: Sobiesław Zasada / Ewa Zasada

    Czyżyny Porsche załogi: Sobiesław Zasada / Ewa Zasada

  • Punkt serwisowy. Porsche 912 Włodzimierza Markowskiego. Z prawej stoi Leon Grzesło przed autem rajdowo-serwisowym słynnym MG 1000 Marka Wachowskiego

    Punkt serwisowy. Porsche 912 Włodzimierza Markowskiego. Z prawej stoi Leon Grzesło przed autem rajdowo-serwisowym słynnym MG 1000 Marka Wachowskiego

  • Opel Rekord ze Szwecji. Szwedzi doskonale sobie radzili tymi autami na rajdach

    Opel Rekord ze Szwecji. Szwedzi doskonale sobie radzili tymi autami na rajdach

  • Opel Rekord

    Opel Rekord

  • Przed PKC. Z prawej Opel Kadett, który rozpoczynał swoją rajdową karierę

    Przed PKC. Z prawej Opel Kadett, który rozpoczynał swoją rajdową karierę

  • NSU 1000 załogi: Dalka / Wilbik

    NSU 1000 załogi: Dalka / Wilbik

  • NSU 1000. Silnik znajdujący się z tyłu auta często się przegrzewał. Była nawet specjalna rajdowa modyfikacja utrzymująca otwartą pokrywę silnika w optymalnym położeniu

    NSU 1000. Silnik znajdujący się z tyłu auta często się przegrzewał. Była nawet specjalna rajdowa modyfikacja utrzymująca otwartą pokrywę silnika w optymalnym położeniu

  • Wyścig w Czyżynach

    Wyścig w Czyżynach

  • Włodzimierz Markowski

    Włodzimierz Markowski

  • Z lewej Marek Varisella

    Z lewej Marek Varisella

  • Tak normalnie wyglądał serwis. W kraciastej koszuli Stanisław Dalka

    Tak normalnie wyglądał serwis. W kraciastej koszuli Stanisław Dalka

  • Komornicki rozmawia z żoną na serwisie

    Komornicki rozmawia z żoną na serwisie

  • Z lewej w kombinezonie firmy Castrol stoi Franciszek Aromiński, jeden z najlepszych mechaników i serwisantów w tych latach

    Z lewej w kombinezonie firmy Castrol stoi Franciszek Aromiński, jeden z najlepszych mechaników i serwisantów w tych latach

  • Porsche Sobiesława Zasady

    Porsche Sobiesława Zasady

  • Rzadkie zdjęcie. Coś na drodze zaatakowało Porsche Wielkiego Mistrza (lub musiał jechać parę kilometrów na "kapciu")

    Rzadkie zdjęcie. Coś na drodze zaatakowało Porsche Wielkiego Mistrza (lub musiał jechać parę kilometrów na "kapciu")

  • Uszkodzone Porsche Sobiesława Zasady przed PKC

    Uszkodzone Porsche Sobiesława Zasady przed PKC

  • Zasadowie

    Zasadowie

  • Niewiarygodne! Tylko trzy auta z lewej strony dojechały do mety i załogi zostały sklasyfikowane. Od lewej: na trzecim miejscu Komornicki / Wachowski, drugie miejsce na Oplu załoga szwedzko – fińska Nasenius / Vigren i miejsce pierwsze Sobiesław Zasada / Ewa Zasada. Z prawej stoi Zastava 750 załogi: Nowicki / Skiendzielewski. Do mety dojechało jeszcze 6 załóg, ale nie zostały sklasyfikowane, bowiem przekroczyły one limit spóźnień. Wszystkich wykończyła mgła na śląskiej pętli.

    Niewiarygodne! Tylko trzy auta z lewej strony dojechały do mety i załogi zostały sklasyfikowane. Od lewej: na trzecim miejscu Komornicki / Wachowski, drugie miejsce na Oplu załoga szwedzko – fińska Nasenius / Vigren i miejsce pierwsze Sobiesław Zasada / Ewa Zasada. Z prawej stoi Zastava 750 załogi: Nowicki / Skiendzielewski. Do mety dojechało jeszcze 6 załóg, ale nie zostały sklasyfikowane, bowiem przekroczyły one limit spóźnień. Wszystkich wykończyła mgła na śląskiej pętli.

  • Parking zamknięty po mecie

    Parking zamknięty po mecie

  • Kibice na odcinku

    Kibice na odcinku

  • Kibice

    Kibice

  • Parking zamknięty przed startem

    Parking zamknięty przed startem

  • Parking zamknięty przed startem

    Parking zamknięty przed startem

  • Parking zamknięty i licznie reprezentowane Steyer Puchy

    Parking zamknięty i licznie reprezentowane Steyer Puchy

  • Przed startem, rzadko u nas widziany Citroen DS 21 załogi austriackiej. Obok stoi Mercedes załogi: Lisowski - Mrówczyński, która ukończyła część zaliczaną do Mistrzostw Polski na dobrym szóstym miejscu

    Przed startem, rzadko u nas widziany Citroen DS 21 załogi austriackiej. Obok stoi Mercedes załogi: Lisowski - Mrówczyński, która ukończyła część zaliczaną do Mistrzostw Polski na dobrym szóstym miejscu

  • Przed startem

    Przed startem

  • Przed startem

    Przed startem

  • Prawie wszystkie auta na parkingu

    Prawie wszystkie auta na parkingu

  • Z tymi to już wszystkie

    Z tymi to już wszystkie

  • Z nr 66 Vauxhall

    Z nr 66 Vauxhall

  • VW 1500 Poltingera. Niestety reflektory zamocowane nieprzepisowo...

    VW 1500 Poltingera. Niestety reflektory zamocowane nieprzepisowo...

  • Z numerem 72 Lancia Fulvia HF

    Z numerem 72 Lancia Fulvia HF

  • Z numerem 53 Fiat 1500

    Z numerem 53 Fiat 1500

  • Z lewej historia rajdów w Skandynawii - Volvo P444

    Z lewej historia rajdów w Skandynawii - Volvo P444

  • Niezwykle rzadkie auto Glas 1034 (z prawej)

    Niezwykle rzadkie auto Glas 1034 (z prawej)

  • Z lewej fabryczna Lancia Fulvia. Mimo, że byli to znani włoscy kierowcy, nie odegrali żadnej roli w tym rajdzie

    Z lewej fabryczna Lancia Fulvia. Mimo, że byli to znani włoscy kierowcy, nie odegrali żadnej roli w tym rajdzie

  • Z prawej Vauxhall

    Z prawej Vauxhall

  • Włodzimierz Markowski

    Włodzimierz Markowski

  • Włodzimierz Markowski. Z tyłu pod szybą leżą dwa nowiutkie korkowe kaski, a la Stirling Moss. Też taki kupiłem w Szwecji

    Włodzimierz Markowski. Z tyłu pod szybą leżą dwa nowiutkie korkowe kaski, a la Stirling Moss. Też taki kupiłem w Szwecji

  • Porsche i "rajdowa" Syrena. Pod oknem również leżą "kokilki"

    Porsche i "rajdowa" Syrena. Pod oknem również leżą "kokilki"

  • Opel Rekord. Widać jak przygotowano podwozie i jak wysoko stoi karoseria

    Opel Rekord. Widać jak przygotowano podwozie i jak wysoko stoi karoseria

  • Porsche Włodzimierza Markowskiego

    Porsche Włodzimierza Markowskiego

  • Joanna Jasińska w Zastawie 750

    Joanna Jasińska w Zastawie 750

  • Zawodnicy pod Hotelem Cracovia

    Zawodnicy pod Hotelem Cracovia

  • Serwisanci przygotowują się do drogi

    Serwisanci przygotowują się do drogi

  • "Anglik"

    "Anglik"

  • Mini Cooper. Jego era już się skończyła

    Mini Cooper. Jego era już się skończyła

  • Ostatni przegląd Opla Naseniusa. Auto na "kobyłkach"

    Ostatni przegląd Opla Naseniusa. Auto na "kobyłkach"

  • Serwisanci ze Szwecji. Koła zapasowe już na solidnym bagażniku na dachu...

    Serwisanci ze Szwecji. Koła zapasowe już na solidnym bagażniku na dachu...

  • Rajdowe DS 21

    Rajdowe DS 21

  • Rekord Na kobyłkach

    Rekord Na kobyłkach

  • Takiej przyczepy nikt wtedy w Polsce nie miał...

    Takiej przyczepy nikt wtedy w Polsce nie miał...

  • Przed hotelem

    Przed hotelem

  • VW 1500 austriackiego mistrza Waltera Poltingera

    VW 1500 austriackiego mistrza Waltera Poltingera

  • Krakowskie taxi - Warszawa i Wołga

    Krakowskie taxi - Warszawa i Wołga

  • Alfa Romeo

    Alfa Romeo

  • BMW 1600

    BMW 1600

  • Rozmawiają Jerzy Dobrzański (z lewej) i Sobiesław Zasada

    Rozmawiają Jerzy Dobrzański (z lewej) i Sobiesław Zasada

  • BMW 1600 na którym wystartowali Krzysztof Komornicki z Markiem Wachowskim

    BMW 1600 na którym wystartowali Krzysztof Komornicki z Markiem Wachowskim

  • Warsztat Zasady na ulicy Retoryka 13 w Krakowie. Z prawej stoi Franciszek Aromiński

    Warsztat Zasady na ulicy Retoryka 13 w Krakowie. Z prawej stoi Franciszek Aromiński

  • Mini Cooper

    Mini Cooper

  • NSU Prinz i Jerzy Wilbik

    NSU Prinz i Jerzy Wilbik

  • Jerzy Wilbik w tym rajdzie był pilotem Stanisława Dalki

    Jerzy Wilbik w tym rajdzie był pilotem Stanisława Dalki

  • Alek Ślizień jako serwisant na Rajdzie Polski 1967. Tą samą Zastavą startował w następnym roku w rajdach do Mistrzostw Polski w MRS. Zdjęcie z archiwum Alfreda ,,Alka" Ślizienia

    Alek Ślizień jako serwisant na Rajdzie Polski 1967. Tą samą Zastavą startował w następnym roku w rajdach do Mistrzostw Polski w MRS. Zdjęcie z archiwum Alfreda ,,Alka" Ślizienia

  • Z auta wysiada Krzysztof Komornicki. Zdjęcie z archiwum Alfreda ,,Alka" Ślizienia

    Z auta wysiada Krzysztof Komornicki. Zdjęcie z archiwum Alfreda ,,Alka" Ślizienia

  • Zdjęcie lewe: na lotnisku Czyżyny z kanistrem maszeruje Marian Wangrat. Zdjęcie prawe: Krzysztof Komornicki w rozmowie ze swoim serwisantem Andrzejem Aromińskim

    Zdjęcie lewe: na lotnisku Czyżyny z kanistrem maszeruje Marian Wangrat. Zdjęcie prawe: Krzysztof Komornicki w rozmowie ze swoim serwisantem Andrzejem Aromińskim

Script logo   StudioStrona.pl