37. Rajd Monte Carlo
Autorem wszystkich poniższych zdjęć jest Tomasz Sucharda / Prawa autorskie zastrzeżone
Na zdjęciu Włodzimierz Markowski - Dyzio, człowiek sportowiec-bohater, o którym wtedy nic nie wiedzieliśmy, oprócz tego, że był najstarszy z nas. Jeździło się wtedy w najmodniejszych korkowych kaskach a'la Stirling Moss, ale za to BEZ PASÓW !!! Dyzio przez wiele lat po wojnie był czołowym zawodnikiem we wszystkich sportach motocyklowych. Stąd kiedy poźniej ścigał się samochodami, za kierownicą miał postawę motocyklisty, wychylał sie na zakrętach, co tutaj świetnie widać
Na zdjęciu Sobiesław Zasada
od lewej: Sobiesław Zasada, Eugeniusz Pach (słynny spiker i komentator sportowy, TVP), Jerzy Dobrzański z Krakowa; miejsce: podziemie Grand Hotelu w Warszawie
Jerzy Dobrzański ksywa Ruruś, tyłem stoi w typowym kapelusiku Eugeniusz Pach
Z podziwem ogląda koła w Porsche Władek Paszkowski pseudonim Fela (zmarł w 2010)
Z podziwem ogląda Władek Paszkowski pseudonim Fela
Zasada ze sprawozdawcą sportowym telewizji
Zasada ze sprawozdawcą sportowym telewizji
Zasada na wrogich, zachodnioniemieckich samochodach =, z niemiecką rejestracją, miał zawsze polską flagę i napis Polska
W środku Eugeniusz Pach, wywiad dla telewizji
Komisja techniczna ogląda część samochodu BMW 1500/1600.
Zasada, Pach i Dobrzański
Przepiękna zimowa opona Dunlop, marzenie w ówczesnych czasach
Przód Porsche Zasady
Inżynier Roman Pijanowski, prezes Polskiego Związku Motorowego, jeden z wiceprezesów FIA.
Z lewej Vic Elford, z prawej Roman Pijanowski
Z lewej Vic Elford, trzymający elektryczną pompę benzynową z prawej Roman Pijanowski, zawodnicy wtedy potrafili wszystko zrobić, nawet kierowca zespołu fabrycznego Porsche musiał sam sobie radzić
Z lewej pilot Elforda
Ewidentnie Elford z pilotem montują pompę benzynową
Vic Elford
Za kierownicą Jerzy Dobrzański
W środku Marian Wangrat z prawej Włodzimierz Markowski ksywa Dyzio, polska załoga Porsche 912.
Z prawej Jerzy Dobrzański
Pierwszy z lewej Janek Frank, drugi od prawej - słynna postać Andrzej Zieliński, dziennikarz, anglista, wkrótce potem wyemigrował
Z prawej podświetlony Jerzy Dobrzański
W środku Sobiesław Zasada, w okularach Maciej Jasiński, startował później w Hondzie 600.
Jerzy Dobrzański i bagażnik rajdowego Porsche
Z prawej Andrzej Zieliński, w środku pilot Elforda
Jodowe żarówki - nie do zdobycia
Dobrzański i Zasada
Drugi od lewej Czesław Murawski, trzeci od lewej Ryszard Nowicki - obaj kierowcy z Krakowa
Sobiesław Zasada
W środku Andrzej Zieliński - dziennikarz w latach 50 i 60-tych, wyjechał z Polski i pracował w Radio Wolna Europa, z prawej Vic Elford
Elford z pilotem
Vic Elford
W środku Sobiesław Zasada, z prawej Franciszek Postawka, świetny kierowca rajdowy w latach 50 i 60-tych.
Nowy model BMW 1600 w 1968 roku był jednym z najlepszych aut rajdowych
Vic Elford
Opel Kadett - bardzo dobre auto rajdowe
Zasada w rozmowie z Włodzimierzem Markowskim
Porsche na oponach z kolcami
Opona z kolcami
W środku Czesław Malucha - referent ds sportu PZM
Komisja techniczna, z lewej Czesław Malucha
Porsche 911 - ma naklejoną folię zapobiegającą parowaniu
Dojazd do Monte Carlo
Monte Carlo
Ake Andersson i Swed Berg ze Szwecji
Wspaniałe auto rajdowe Saab 96 z napędem na przód
Ake Andersson i Swed Berg ze Szwecji
Marzenie wszystkich w Polsce - Mini Couper
Renault 8 Gordini, z tyłu Mercedes 190
Dwie Gordini
Opel Kadett
Państwo Zasadowie w Monaco
Z prawej Pani Dobrzańska, żona Jerzego Dobrzańskiego, w środku Ewa Zasada
Opel Rekord również był często używanym autem rajdowym w Skandynawii
Policjant z Księstwa
Między dwoma Sabami Skoda 1000 MB
Renault 8 Gordini
Na zdjęciu: Henryk Ruciński i Adam Wędrychowski