Wyścig w Norymberdze


 

Zdjęcia z treningu do wyścigu - 200 mil Norymbergi (na Norisring) 27.06.1970

 

  • Mercedes 600 z firankami, to była kasa. Fot. Błażej Krupa

    Mercedes 600 z firankami, to była kasa. Fot. Błażej Krupa

  • Porsche 908/02 - Niki Lauda. Fot. Błażej Krupa

    Porsche 908/02 - Niki Lauda. Fot. Błażej Krupa

  • Za kierownicą Forda Capri od "Wujka Herz'a" siedzi Krzysztof Komornicki. Z tyłu VW Bus - nasze pierwsze auto serwisowe. Fot. Błażej Krupa. Nasza droga na trening do Rajdu Wełtawy 1970 w okolice Klatovy w Czechosłowacji wiodła przez Norymbergę, gdzie czekał na mnie kupiony trzy tygodnie wcześniej po Rajdzie Wiesbaden VW Bus – typ “ogórek”, jeszcze z dzieloną przednią szybą, ale w bardzo dobrym stanie i z silnikiem z ostatniej serii już o pojemności 1493 ccm i mocy aż, uwaga,  44 KM ! To auto w soczystym żółtym kolorze kwitnących słoneczników, z logo znanego producenta lakierów samochodowych, firmy Glasurit, doskonale służyło nam przez cały sezon rajdowy na serwisach, a potem jeszcze używałem je przez trzy lata jeżdżąc do pracy i po pracy. Nie ja jeden z resztą. Takich parę “busów” na początku lat 70-tych nas zawodników rajdowych wyróżniało wśród innych użytkowników dróg w Polsce i w “demoludach”. Jako auta dostawcze funkcjonowały u nas wtedy prawie wyłącznie nieliczne “żuki” i “nysy”. W zasadzie wszelkie dostawy wykonywano samochodami ciężarowymi.  W Norymberdze zobaczyłem plakaty informujące o mającym się odbyć następnego dnia wyścigu, więc było dla nas jasne, że w przeddzień będzie można z bliska obejrzeć zupełnie niespotykane u nas auta i spotkać słynnych kierowców. Wtedy nasza polska licencja zawodnika wystarczała na zachodzie, a szczególnie w Niemczech, za najlepszą przepustkę, z której skorzystaliśmy i stąd te moje zdjęcia.”

    Za kierownicą Forda Capri od "Wujka Herz'a" siedzi Krzysztof Komornicki. Z tyłu VW Bus - nasze pierwsze auto serwisowe. Fot. Błażej Krupa. Nasza droga na trening do Rajdu Wełtawy 1970 w okolice Klatovy w Czechosłowacji wiodła przez Norymbergę, gdzie czekał na mnie kupiony trzy tygodnie wcześniej po Rajdzie Wiesbaden VW Bus – typ “ogórek”, jeszcze z dzieloną przednią szybą, ale w bardzo dobrym stanie i z silnikiem z ostatniej serii już o pojemności 1493 ccm i mocy aż, uwaga, 44 KM ! To auto w soczystym żółtym kolorze kwitnących słoneczników, z logo znanego producenta lakierów samochodowych, firmy Glasurit, doskonale służyło nam przez cały sezon rajdowy na serwisach, a potem jeszcze używałem je przez trzy lata jeżdżąc do pracy i po pracy. Nie ja jeden z resztą. Takich parę “busów” na początku lat 70-tych nas zawodników rajdowych wyróżniało wśród innych użytkowników dróg w Polsce i w “demoludach”. Jako auta dostawcze funkcjonowały u nas wtedy prawie wyłącznie nieliczne “żuki” i “nysy”. W zasadzie wszelkie dostawy wykonywano samochodami ciężarowymi. W Norymberdze zobaczyłem plakaty informujące o mającym się odbyć następnego dnia wyścigu, więc było dla nas jasne, że w przeddzień będzie można z bliska obejrzeć zupełnie niespotykane u nas auta i spotkać słynnych kierowców. Wtedy nasza polska licencja zawodnika wystarczała na zachodzie, a szczególnie w Niemczech, za najlepszą przepustkę, z której skorzystaliśmy i stąd te moje zdjęcia.”

  • Porsche 917K - Gijs van Lennep. Fot. Błażej Krupa

    Porsche 917K - Gijs van Lennep. Fot. Błażej Krupa

  • McLaren M6B - Vic Elford. Fot. Błażej Krupa

    McLaren M6B - Vic Elford. Fot. Błażej Krupa

  • McLaren M6B - Vic Elford (siedzi) Fot. Błażej Krupa

    McLaren M6B - Vic Elford (siedzi) Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • March 707 - Helmut Kelleners. Fot. Błażej Krupa

    March 707 - Helmut Kelleners. Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • Lola T70 Mk. 3B GT - Richard Attwood. Fot. Błażej Krupa

    Lola T70 Mk. 3B GT - Richard Attwood. Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • Lola T70 Mk. 3B GT - Barrie Smith. Fot. Błażej Krupa

    Lola T70 Mk. 3B GT - Barrie Smith. Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • Fot. Błażej Krupa

    Fot. Błażej Krupa

  • March 707 - Helmut Kelleners. Fot. Błażej Krupa

    March 707 - Helmut Kelleners. Fot. Błażej Krupa

Script logo   StudioStrona.pl