Rajd Krakowski - Krokusy

Zdjęcia od 2 do 10 - autorstwa Roberta Magiery z Krakowa. Prawa autorskie zastrzeżone.

  • Parking przed startem

    Parking przed startem

  • Auta w parku maszyn na koronie stadionu Wisły w Krakowie przed startem

    Auta w parku maszyn na koronie stadionu Wisły w Krakowie przed startem

  • Opel Kadett, Renault 5 Alpine i Polonez.

    Opel Kadett, Renault 5 Alpine i Polonez.

  • Jurek Landsberg ogląda moją Alpinę. Z tyłu Jacek Bartoś szef zespołu rajdowego FSO

    Jurek Landsberg ogląda moją Alpinę. Z tyłu Jacek Bartoś szef zespołu rajdowego FSO

  • Start do Rajdu Krakowskiego. Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone. Zdjęcie z kolekcji Macieja Stawowiaka

    Start do Rajdu Krakowskiego. Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone. Zdjęcie z kolekcji Macieja Stawowiaka

  • Opel Kadett.

    Opel Kadett.

  • Z prawej serwisant Jurka - Andrzej Jakubowski

    Z prawej serwisant Jurka - Andrzej Jakubowski

  • To auto miało akumulator i pompy benzynowe umocowane w bagażniku by lepiej dociążać tylną oś.

    To auto miało akumulator i pompy benzynowe umocowane w bagażniku by lepiej dociążać tylną oś.

  • Z tyłu Porsche 911 Ryszarda Kopczyka z Poznania

    Z tyłu Porsche 911 Ryszarda Kopczyka z Poznania

  • Ostatnie znane mi zdjęcie załogi Jerzy Landsberg / Janusz Szajng...

    Ostatnie znane mi zdjęcie załogi Jerzy Landsberg / Janusz Szajng...

  • Starterem był Sobiesław Zasada, na zdjęciu widać lewą rękę wciąż w gipsie po wypadku, który mieliśmy na Safari 79 niecały tydzień wcześniej. Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

    Starterem był Sobiesław Zasada, na zdjęciu widać lewą rękę wciąż w gipsie po wypadku, który mieliśmy na Safari 79 niecały tydzień wcześniej. Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

  • Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

    Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

  • Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone

  • Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone

    Foto: Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone

  • Porsche 911 Ryszarda Kopczyka przed startem. Źródło: www.facebook.com/Rajdysamochodowepl/

    Porsche 911 Ryszarda Kopczyka przed startem. Źródło: www.facebook.com/Rajdysamochodowepl/

  • Opel Kadett Jurka Landsberga. Zwracam uwagę na to, że nigdzie nie widać z przodu samochodu awaryjnego wyłącznika prądu, przez co po wypadku nie mogłem wyłączyć pomp podających benzynę i dlatego tak trudno było ugasić pożar. Najwyraźniej wyłączniki takie nie były wtedy jeszcze obowiązkowe, ani powszechnie stosowane, skoro ten samochód przeszedł parę badań technicznych w różnych krajach (między innymi we Francji, Hiszpanii) i nikt tego nie zakwestionował. Możliwe, że wyłącznik był gdzieś z tyłu auta, blisko akumulatora. Dzisiaj nikt nie jest w stanie już tego potwierdzić . A ja przez wiele, wiele lat przypominając sobie zdarzenia tej nocy wyrzucałem sobie, że nie mogłem odłączyć prądu... Moja Alpina posiadała już taki wyłącznik (na przednim lewym błotniku przy szybie). Tak samo widać wyłącznik na podszybiu z lewej strony Poloneza Stawowiaka

    Opel Kadett Jurka Landsberga. Zwracam uwagę na to, że nigdzie nie widać z przodu samochodu awaryjnego wyłącznika prądu, przez co po wypadku nie mogłem wyłączyć pomp podających benzynę i dlatego tak trudno było ugasić pożar. Najwyraźniej wyłączniki takie nie były wtedy jeszcze obowiązkowe, ani powszechnie stosowane, skoro ten samochód przeszedł parę badań technicznych w różnych krajach (między innymi we Francji, Hiszpanii) i nikt tego nie zakwestionował. Możliwe, że wyłącznik był gdzieś z tyłu auta, blisko akumulatora. Dzisiaj nikt nie jest w stanie już tego potwierdzić . A ja przez wiele, wiele lat przypominając sobie zdarzenia tej nocy wyrzucałem sobie, że nie mogłem odłączyć prądu... Moja Alpina posiadała już taki wyłącznik (na przednim lewym błotniku przy szybie). Tak samo widać wyłącznik na podszybiu z lewej strony Poloneza Stawowiaka

  • Od lewej: Jacek Bartoś, Maciej Stawowiak i Ryszard Ryzel

    Od lewej: Jacek Bartoś, Maciej Stawowiak i Ryszard Ryzel

  • Błażej Krupa z Piotrem Mystkowskim po lewej Jacek Lewandowski tankujący Poloneza, fot. Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

    Błażej Krupa z Piotrem Mystkowskim po lewej Jacek Lewandowski tankujący Poloneza, fot. Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

  • Przy samochodzie Piotr Mystkowski, fot. Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

    Przy samochodzie Piotr Mystkowski, fot. Irena Majewska, prawa autorskie zastrzeżone, zdjęcie z kolekcji Hieronima Zgorzelskiego

Script logo   StudioStrona.pl