29. Rajd Polski cz.2

  • Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

    Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

  • Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

    Honda 600 załogi Maciej Jasiński - Joanna Jasińska

  • Honda 600 Jasińskich zajęli 29 miejsce w generalce

    Honda 600 Jasińskich zajęli 29 miejsce w generalce

  • Alfa Romeo załogi: Ryszard Żyszkowski / Piotr Mystkowski

    Alfa Romeo załogi: Ryszard Żyszkowski / Piotr Mystkowski

  • OS nr 5 Lasek Wolski jechaliśmy w ulewnym deszczu. Końcowe dwa zakręty to szerokie nawroty pokryte niemożliwie śliską granitową kostką, na której Alpina załogi Komornicki / Jaworowicz po uderzeniu w krawężnik wpadła bokiem na pobocze i wywróciła się na dach. Auto, jak wszystkie wtedy, nie było wyposażone w pałąki bezpieczeństwa, dach się załamał, samochód przygniótł załogę i uniemożliwił wyjście na zewnątrz. Wśród pomagających załodze znalazł się również Jan Czyżyk – późniejszy znany polski pilot rajdowy, wielokrotny reprezentant Polski i Mistrz Polski w rajdach (zaznaczony strzałką na zdjęciu).

    OS nr 5 Lasek Wolski jechaliśmy w ulewnym deszczu. Końcowe dwa zakręty to szerokie nawroty pokryte niemożliwie śliską granitową kostką, na której Alpina załogi Komornicki / Jaworowicz po uderzeniu w krawężnik wpadła bokiem na pobocze i wywróciła się na dach. Auto, jak wszystkie wtedy, nie było wyposażone w pałąki bezpieczeństwa, dach się załamał, samochód przygniótł załogę i uniemożliwił wyjście na zewnątrz. Wśród pomagających załodze znalazł się również Jan Czyżyk – późniejszy znany polski pilot rajdowy, wielokrotny reprezentant Polski i Mistrz Polski w rajdach (zaznaczony strzałką na zdjęciu).

  • Na zakręcie stało wielu kibiców, którzy widzieli tę kraksę. Ktoś w tłumie krzyknął “nie podchodzić do samochodu bo wybuchnie”, co doskonale usłyszała zakleszczona w środku załoga. Sytuację uratował stojący również w tym miejscu nasz starszy kolega rajdowy Stanisław Dalka (zaznaczony na zdjęciu nr 8 strzałką), który swoim tubalnym głosem krzyknął słowo niecenzuralne (nie p......) w stronę spanikowanego i pociągnął paru najbliższych widzów by podnieść Alpinę i dyrygował akcją podnoszenia samochodu.

    Na zakręcie stało wielu kibiców, którzy widzieli tę kraksę. Ktoś w tłumie krzyknął “nie podchodzić do samochodu bo wybuchnie”, co doskonale usłyszała zakleszczona w środku załoga. Sytuację uratował stojący również w tym miejscu nasz starszy kolega rajdowy Stanisław Dalka (zaznaczony na zdjęciu nr 8 strzałką), który swoim tubalnym głosem krzyknął słowo niecenzuralne (nie p......) w stronę spanikowanego i pociągnął paru najbliższych widzów by podnieść Alpinę i dyrygował akcją podnoszenia samochodu.

  • Alpina po wyjściu załogi, której na szczęście nic sią nie stało, okazała się prawie zupełnie nieuszkodzona (oczywiście poza brakiem przedniej szyby i połamanym dachem) i Krzysztof nawet przez chwilę myślał o kontynuowaniu jazdy. Jednak spóźnienie, które załoga zaliczyła na tym odcinku specjalnym zupełnie wykluczało sens dalszej jazdy. Alpina została odbudowana i w sezonie rajdowym 1970 jeździłem z Krzysztofem Komornickim jako Jego pilot w rajdach do Mistrzostw Europy tym samochodem, po czym auto wyjechało z Polski. Odnalazło się po kilkudziesięciu latach (!!!) w Niemczech u kolekcjonera rajdowych Renault Alpine, który przywrócił auto do stanu jak wyglądało ono po wyjeździe z fabryki.

    Alpina po wyjściu załogi, której na szczęście nic sią nie stało, okazała się prawie zupełnie nieuszkodzona (oczywiście poza brakiem przedniej szyby i połamanym dachem) i Krzysztof nawet przez chwilę myślał o kontynuowaniu jazdy. Jednak spóźnienie, które załoga zaliczyła na tym odcinku specjalnym zupełnie wykluczało sens dalszej jazdy. Alpina została odbudowana i w sezonie rajdowym 1970 jeździłem z Krzysztofem Komornickim jako Jego pilot w rajdach do Mistrzostw Europy tym samochodem, po czym auto wyjechało z Polski. Odnalazło się po kilkudziesięciu latach (!!!) w Niemczech u kolekcjonera rajdowych Renault Alpine, który przywrócił auto do stanu jak wyglądało ono po wyjeździe z fabryki.

  • Przed startem do wyścigu. Od prawej: Krzysztof Komornicki jego żona Małgosia Komornicka z tyłu Andree Aertz z Belgii pilot Staepelaerego mistrza Europy z 1969roku i Moskwicz z nr 75 załogi: Andreev Evgenij  Singurindi Edvard

    Przed startem do wyścigu. Od prawej: Krzysztof Komornicki jego żona Małgosia Komornicka z tyłu Andree Aertz z Belgii pilot Staepelaerego mistrza Europy z 1969roku i Moskwicz z nr 75 załogi: Andreev Evgenij Singurindi Edvard

  • Wnętrze rajdowej Lancii nr startowy 58 załogi: Harry Kallstrom / Gunnar Haggbom

    Wnętrze rajdowej Lancii nr startowy 58 załogi: Harry Kallstrom / Gunnar Haggbom

  • Na wyścigu Honda N 600 załogi: Maciej Jasiński / Joanna Jasińska

    Na wyścigu Honda N 600 załogi: Maciej Jasiński / Joanna Jasińska

  • Przed wyścigiem na zdjęciu od lewej: Ryszard Żyszkowski, Błażej Krupa w tle z prawej Jerzy Dobrzański

    Przed wyścigiem na zdjęciu od lewej: Ryszard Żyszkowski, Błażej Krupa w tle z prawej Jerzy Dobrzański

  • Marian Bień na tle Renault 8 Gordini nr startowy 52, w którym jechał jako pilot Ryszarda Nowickiego.

    Marian Bień na tle Renault 8 Gordini nr startowy 52, w którym jechał jako pilot Ryszarda Nowickiego.

  • Od lewej Marian Bień, Gilbert Staepelaere w nietypowym rajdowym obuwiu zapatrzony w pilotkę Marka Barańskiego, w tle plejada różnych Renault 8 Gordini.

    Od lewej Marian Bień, Gilbert Staepelaere w nietypowym rajdowym obuwiu zapatrzony w pilotkę Marka Barańskiego, w tle plejada różnych Renault 8 Gordini.

  • Zawodnik z Danii nr startowy 56 z załogi: Kenneth Gram  Mogens Boesgaard

    Zawodnik z Danii nr startowy 56 z załogi: Kenneth Gram Mogens Boesgaard

  • Marek Barański nr startowy 53 i jego piękna pilotka Elżbieta Wojtowicz w tle Andrzej Zembrzuski i Gilbert Staepelaere i Joachim Warmbolt, który startował jako pilot Wernera Beckera w BMW 1600

    Marek Barański nr startowy 53 i jego piękna pilotka Elżbieta Wojtowicz w tle Andrzej Zembrzuski i Gilbert Staepelaere i Joachim Warmbolt, który startował jako pilot Wernera Beckera w BMW 1600

  • Załoga Forda nr 73: Gilbert Staepelaere / Andree Aerts, obydwaj zawodnicy zmarli w bardzo młodym wieku w tym samym 1996 roku. Andree Aerts 02.02.1996 roku a Gilbert Staepelaere 02.06.1996 roku.

    Załoga Forda nr 73: Gilbert Staepelaere / Andree Aerts, obydwaj zawodnicy zmarli w bardzo młodym wieku w tym samym 1996 roku. Andree Aerts 02.02.1996 roku a Gilbert Staepelaere 02.06.1996 roku.

  • Pilotka Marka Barańskiego w pełnej krasie i Gilbert Staepelaere z tyłu Moskwicz i Fiat 124 Coupe z Danii

    Pilotka Marka Barańskiego w pełnej krasie i Gilbert Staepelaere z tyłu Moskwicz i Fiat 124 Coupe z Danii

  • Kaski załogi nr 56. Kenneth Gram / Mogens Boesgaard

    Kaski załogi nr 56. Kenneth Gram / Mogens Boesgaard

  • Przed startem do wyścigu. Z Alpiny nr 104 wysiada Krzysztof Komormicki

    Przed startem do wyścigu. Z Alpiny nr 104 wysiada Krzysztof Komormicki

  • Gilbert Staepelaere i jego Ford nr 73 z kierownicą po prawej stronie

    Gilbert Staepelaere i jego Ford nr 73 z kierownicą po prawej stronie

  • Z prawej Andrzej Komorowski

    Z prawej Andrzej Komorowski

  • Moje konkurentki w Escorcie nr 65. Margaret Lowrey / Alice Watson. Z tyłu widać mojego Fiata 124 nr 63. Z prawej stoi Opel Kadet nr 90 z założonymi prawie łysymi oponami.

    Moje konkurentki w Escorcie nr 65. Margaret Lowrey / Alice Watson. Z tyłu widać mojego Fiata 124 nr 63. Z prawej stoi Opel Kadet nr 90 z założonymi prawie łysymi oponami.

  • Załoga Forda z nr 73 przed wyścigiem

    Załoga Forda z nr 73 przed wyścigiem

  • Wśród kibiców Eugeniusz Pach pilot Włodzimierza Markowskiego

    Wśród kibiców Eugeniusz Pach pilot Włodzimierza Markowskiego

  • Państwo Komorniccy przed wyścigiem

    Państwo Komorniccy przed wyścigiem

  • Mój pilot w tym rajdzie Wiesław Mrówczyński

    Mój pilot w tym rajdzie Wiesław Mrówczyński

  • Porsche nr 105 załogi: Walter Pöltinger / Gosta Zwilling

    Porsche nr 105 załogi: Walter Pöltinger / Gosta Zwilling

  • Gilbert Staepelaere

    Gilbert Staepelaere

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz, fot. Olgierd Mehlem

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz, fot. Olgierd Mehlem

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz, fot. Olgierd Mehlem

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz, fot. Olgierd Mehlem

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

  • Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

    Załoga: Lelio Lattari / Ryszard Wojtowicz

Script logo   StudioStrona.pl