40. Rajd Monte Carlo



Krótki dokument Krzysztofa Kieślowskiego o przygotowaniach   
Krzysztofa Komornickiego i Błażeja Krupy do rajdu Monte Carlo.

 

 

  • Identyfikator Piotra Mystkowskiego

    Identyfikator Piotra Mystkowskiego

  • To mój znaczek ze startu w Rajdzie Monte Carlo-1971

    To mój znaczek ze startu w Rajdzie Monte Carlo-1971

  • Kupon, po okazaniu którego załoga mogła bezpłatnie umyć auto po przyjeździe na metę każdego z trzech etapów.  Ciekawe, czy dzisiaj ten kupon by honorowali Mystkowskiemu?

    Kupon, po okazaniu którego załoga mogła bezpłatnie umyć auto po przyjeździe na metę każdego z trzech etapów. Ciekawe, czy dzisiaj ten kupon by honorowali Mystkowskiemu?

  • Plakat wydany przez firmę RENAULT w RFN z okazji zwycięstwa w RMC w 1971 roku. Jest tam błąd zostało sklasyfikowanych 30 aut, a nie 22.

    Plakat wydany przez firmę RENAULT w RFN z okazji zwycięstwa w RMC w 1971 roku. Jest tam błąd zostało sklasyfikowanych 30 aut, a nie 22.

  • 1-44.pdf

    Wszystkie polskie załogi startują w II etapie Raju Monte Carlo !, źródło: Express Wieczorny

  • img-16.pdf

    Foto-pamiątka z 40 Rajdu Monte Carlo

  • 017-6.pdf

    Informator Automobilklubu Warszawskiego - Międzynarodowy Rajd Monte-Carlo w latach 1959 - 1970

  • broszura_rajdu1.pdf

    Wszystkie drogi prowadzą do Monte Carlo - Wacław Korycki

  • Program 40 Rajdu Monte Carlo.pdf
  • 15-22.pdf

    Lista zgłoszeń

  • zaproszenie_bal.pdf

    Zaproszenie na Bal Monte Carlo, który tradycyjnie odbywał się w Warszawie w przeddzień startu, w środku tygodnia. Tym razem było to w Grand Hotelu (obecnie Mercure) przy ulicy Kruczej. Tradycyjnie od 1959 roku Bal RMC należał do najważniejszych spotkań towarzyskich w Warszawie, o zaproszenia trzeba było długo i namiętnie walczyć. A zawodnicy, mając przed sobą perspektywę jazdy przez prawie 6 tyś. km myśleli raczej o tym by położyć się spać, a nie o tańcach. Nasza załoga spędziła tę noc miedzy Grand Hotelem, a warsztatem samochodowym na ul. Bema 69, gdzie nasz Fiat 125P nr startowy 48 stał bez kół na kobyłkach, pracował silnik, załączony był któryś kolejny bieg. W ten sposób docieraliśmy silnik, skrzynie biegów i tylny most by mieć pewność, że elementy te wytrzymają do mety. Dzisiaj to brzmi niewiarygodnie, ale samochody dostarczone były przez FSO do PZMot na parę tygodni przed startem, potem przekazano je zawodnikom, którzy sami we własnym zakresie i za własne pieniądze starali się przygotować je do startu.

  • Itineraire.pdf

    Pierwsza strona itinereru. Dojazd do Monte Carlo to tylko 3522 kilometry non stop, z tego w Polsce 1031 km. Zwraca uwagę przeciętna w Polsce – 52 km/godzinę. Chciałem przypomnieć, że do roku 1974, czyli pierwszego kryzysu naftowego, w Polsce i innych krajach europejskich nie było ograniczeń szybkości poza terenem zabudowanym !!! Po starcie szok. Dzisiaj ciężko w to uwierzyć, ale od Stadionu Dziesieciolecia przez Aleje 3 Maja, Aleje Jerozolimskie, Marszałkowska, Plac Dzierżynskiego, Nowotki, Stołeczną aż do dalekich przedmieść za Bielanami ludzie spontanicznie utworzyli szpaler na jezdni, zatrzymali ruch innych samochodów i poklepując przejeżdżające auta rajdowe życzyli nam szczęścia. Podobnie było w innych miastach, Olsztynie, Poznaniu, Wrocławiu, aż do granicy w Kudowej. Tylko Gdańsk był inny. Był przeraźliwie smutny, cichy, ciemny, bezludny. Bo tam w Trójmieście cztery tygodnie wcześniej gdy my byliśmy na treningu we Francji, polała się krew dziesiątków niewinnych ludzi zastrzelonych przez wojsko i milicje....

  • Itineraires de Varsovie et Oslo.pdf
  • harmonogram.pdf
  • Informator dla zawodnikow na trasach w Polsce.pdf
  • karta_drogowa.pdf

    Karta drogowa

  • program_mc_1971.pdf

    Program punktu startowego w Warszawie

  • karta_drogowa-1.pdf
  • PKC_kudowa.pdf
  • Opis trasy 1.pdf

    PARCOURS COMMUN DE CONCENTRATION STRASBOURG-MONACO, Janvier 1971, opracował: Adam Wędrychowski

  • 17-6.pdf

    Informator wręczany uczestnikom balu przed startem. Bal odbył się w Hotelu ,,GRAND" dzisiejszy Mercure przy ulicy Kruczej

  • Opis trasy 2.pdf

    PARCOURS COMMUN MONACO-VALS LES BAINS-CHAMBERY-MONACO, 26/27 Janvier 1971, opracował: Adam Wędrychowski

  • trasa_wspolna.pdf

    Szkic trasy wspólnej

  • mapa_os_monako_monako.pdf

    Mapa próby kwalifikacyjnej Monako-Monako

  • biuletyn_nr2.pdf
  • Adresses des controles.pdf
  • Lista zawdnikow 40 Rajdu Monte Carlo[1].pdf
  • Komunikat kierownictwa punktu startowego.pdf
  • Komunikat.pdf
  • Zmiana lokalizacji PKC Gdansk.pdf
  • 001[63].pdf

    Komunikat organizatora z opisem trasy i czasach przejazdu odcinków III pętli, na którą dopuszczano tylko najlepszych 60 aut w klasyfikacji generalnej. W 1971 roku opady śniegu wyeliminowały taką ilość zawodników, że w ostatecznej rozgrywce brały udział tylko 32 auta. !!!

  • 002[23].pdf

    Czasy I OS LA Madone z III pętli.

  • 003[16].pdf

    Szczegóły dotyczące kraju pochodzenia zawodników i marek samochodów. W rajdzie do Mistrzostw Europy startowały 254 załogi, w rajdzie weteranów (chevronów) 18 załóg. W rubryce Polska błąd: było nas 10-ciu.

  • 004[12].pdf

    Komunikat prasowy – szczegóły I etapu dojazdowego Monaco- Monaco.

  • 005[10].pdf

    Biuletyn informacyjny dla załóg o zmianach w czasach przejazdu etapów, o zmianach trasy na etapie dojazdowym do Monte, zmiana lokalizacji PKP. Kto nie znał francuskiego, to jego strata.

  • 006[10].pdf

    Telegram – pismo od francuskiego ministra infrastruktury do organizatora rajdu zezwalający na przekraczanie 90 km/godz na oponach z kolcami na odcinkach specjalnych. Niech żyje biurokracja!

  • 007[8].pdf

    Artykuł z prasy francuskiej o sytuacji na pierwszym etapie.

  • 008[9].pdf

    Skierowanie załogi Komornicki – Krupa do hotelu SIECLE

  • 009[5].pdf

    Niemieckie wydawnictwo z Norymbergii, gdzie był PKC, z listą zawodników meldujących się na tym punkcie ze startu w Warszawie i Oslo.

  • 010[6].pdf

    Moje zaproszenie na galowe przyjęcie w dniu 30.01.1971, po mecie rajdu. Uczciwie powiem, że zupełnie nie pamiętam tej imprezy. My z Krzysztofem byliśmy tak przygnębieni faktem nieukończenia rajdu przez pęknięcie malutkiej spinki, łączącej cięgło gazy z gaźnikiem, że zupełnie nie w głowach było nam balowanie.

  • 011[4].pdf

    Zawiadomienie organizatora rajdu o czasie i miejscu wydawania zaproszeń na bal i na wieczór galowy.

  • 012[5].pdf

    Karta Badania naszego Fiata, po przybyciu na metę I etapu z Warszawy.

  • 014[4].pdf

    Horaire des dix itineraires

  • 015[4].pdf
  • 016[4].pdf

    Wyniki rajdu

  • Zaproszenie na rajd Zlatni Piassatzi.pdf

    Podczas rajdu organizatorzy różnych imprez w Europie rozdawali zaproszenia i próbowali zainteresować nimi jak największą liczbę zawodników . Stąd w naszym archiwum zaproszenia z Bułgarii i Holandii

  • biuletyn_nr2[1].pdf
  • informacja_ak_austria.pdf
  • program.pdf
  • zaproszenie[1].pdf
  • 2(4).pdf

    Nerwowe chwile przed startem do Monte Carlo, źródło: Ekspress Wieczorny

  • 40 Miedzynarodowy Rajd Monte Carlo.pdf

    Informacja PZMOT po Rajdzie Monte Carlo

  • monte_carlo.pdf

    Artykuł - Wszystkie polskie załogi startują w II etapie Rajdu Monte Carlo; źródło: Express Wieczorny

  • 01_1971_motor_Jak jezdzily polskie fiaty[1].pdf

    JAK JEŹDZIŁY POLSKIE FIATY NA RAJDACH MIĘDZYNARODOWYCH 1971 ROKU, źródło: MOTOR - 1971

  • 31-1.pdf

    Jak startowali Polacy w poprzednich rajdach Monte Carlo, źródło: Przegląd Sportowy nr 171 (5553) autor: Jerzy Jankiewicz

  • 62-3.pdf

    Plakat wydany przez Renault w RFN z okazji zwycięstwa w Rajdzie Monte-Carlo

  • 60-1.pdf

    Tak wyglądały Polskie Fiaty, źródło: Przegląd Sportowy nr 171 fot."PS" Mieczysław Szymkowski

  • 63-3.pdf

    Polska afera na XL Rajdzie Monte Carlo, źródło: Książka, ,,Pędzą samochody mijają lata: 1908 - 1998", autor: Jerzy Lis

  • 64-5.pdf

    ,,Polskie Fiaty" na alpejskim treningu. Kandydaci ,,Życia" w plebiscycie kierowców, źródło: Życie Warszawy, autor: Dariusz Piątkowski

  • 65-5.pdf

    Rajd Monte Carlo pechowy dla ,,Polskich Fiatów", źródło: Słowo Powszechne, autor: Jan Żdżarski

  • 66-5.pdf

    ,,Polskie Fiaty" na alpejskiej karuzeli, źródło: Słowo Powszechne, autor: Jan Żdżarski

  • 67-5.pdf

    Dramatyczny II etap, źródło: Kurier Sportowy, autor: Jerzy Iwaszkiewicz

  • 68-5.pdf

    AWANTURA W CHAMROUSSE wyeliminowała z rajdu pozostałe polskie załogi

  • 69-6.pdf

    Co wydarzyło się pod Chamrousse ?, rozmawiał: Michał Kasperowicz

  • 70-5.pdf

    Nie tylko pech, źródło: Życie Warszawy, autor: Dariusz Piątkowski

  • 71-4.pdf

    RAJD MC. Foto: K. Jarochowski / Marek Charewicz

  • 72-4.pdf

    ,,Polskie Fiaty" już na trasie Rajdu Monte Carlo

  • 73-4.pdf

    Łączymy się z Monte Carlo..., źródło Kurier Sportowy

  • 74-4.pdf

    RMC już bez Polaków

  • 75-5.pdf

    Tylko 3 polskie załogi na trasie RMC

  • 76-4.pdf

    Tylko Komornicki zdąża do mety II etapu (Monte Carlo - godz. 8.20)

  • 77-4.pdf

    40 Rajd Monte Carlo - Wydawnictwo Automobilklubu Warszawskiego, (lub Polskiego Związku Motorowego)

  • 81-5-1.pdf

    SKLEPIK ZE ŚLEDZIAMI, autor: Tomasz Domaniewski

Script logo   StudioStrona.pl